2025. február 25., kedd

Znanje koje se može odmah primeniti

Dva akreditovana kursa za obuku nastavnika održana su na Učiteljskom fakultetu na mađarskom nastavnom jeziku u okviru Zimskog univerziteta

Naš novinski članak možete pročitati i na mađarskom jeziku.

Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici organizovao je u petak dva akreditovana kursa za obuku nastavnika u okviru Zimskog univerziteta, uz podršku Nacionalnog saveta mađarske nacionalne manjine. Cilj ovoga je da nastavnici steknu praktična znanja koja mogu odmah da primene u svom svakodnevnom radu. Obuke su održala dva profesora sa Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku: dr Lenke Major je vodila obuku za upravljanje stresom, razvoj ličnosti i komunikacijskih veština, dok je dr Žolt Namestovski vodio obuku pod nazivom Primena robota u obrazovanju (od vrtića do srednje škole). U dve stručne radionice učestvovalo je ukupno 26 nastavnika.

Na otvaranju je dr Judit Rafai, zamenica dekana zadužena za obrazovanje pri učiteljskom fakultetu, istakla da im je, pored prenošenja znanja i obuke nastavnika, važan zadatak da održavaju kontinuirani kontakt sa nastavnicima. Kako je navela, cilj ovih obuka je da se pruže inovativna i praktično orijentisana znanja koja ažuriraju i proširuju već postojeće iskustvo.

Žofia Rigo Pal:  Uloga prosvetnih radnika je ključna (fotografija Diane Der)

Žofia Rigo Pal: Uloga prosvetnih radnika je ključna (fotografija Diane Der)

Prisutne je pozdravila i Žofia Rigo Pal, potpredsednica Nacionalnog saveta mađarske nacionalne manjine.

– Ovaj dan je dan diskusije i profesionalnog razvoja. Uloga prosvetnih radnika je ključna u razvoju identiteta budućih generacija. Pored dostavljanja sistematski prikupljenog sadržaja, nastavnici su takođe jedan od stubova razmišljanja, kreativnosti i društvene odgovornosti. Današnji svet se brzo menja i neophodno je da se oni koji su odgovorni za obrazovanje mladih kontinuirano usavršavaju. Oba kursa su takođe adaptacije mentalnih izazova i tehničkih dostignuća našeg vremena u sistemskom okviru obrazovanja i služe napretku naše zajednice. Dobijamo gradivne blokove da bismo mogli da damo gradivne blokove. Jednu zdravu zajednicu i zdravu budućnost. Ovaj stručni skup pruža priliku učesnicima da podele svoja iskustva i steknu praktična znanja koja se mogu direktno primeniti u svakodnevnom pedagoškom radu, istakla je Žofia Rigo Pal.

Prema rečima dr Lenke Major, ove obuke su izuzetno važne u informacionom društvu.

– Na primerima robota možemo videti koje su napredne tehnologije dostupne. Takođe moramo da se psihički pripremimo da budemo u toku sa promenama. Neophodno je ojačati ljudsku stranu i naučiti da rukujemo ogromnom količinom informacija koje mogu da stresno utiču na nas svakog dana. Duh prosvetnih radnika funkcioniše savršeno, jer kroz obavezu celoživotnog učenja neprestano uče. Zato se trudim da im pomognem sa praktičnim smernicama , da im kreiram situacije u kojima mogu da se opuste, pronađu mir, savladaju tehnike sa kojima mogu da se izbore i sa stresnim situacijama. Najvažnije je da se ove metode kasnije prenesu i na decu. Naš cilj je da zaštitimo njihove duše u ovom haotičnom, brzom društvu i pripremimo ih za situacije u kojima će biti u stanju da ostanu mirni, fokusiraju se na sebe, isključujući spoljašnji svet, onlajn prostor i ojačaju svoj unutrašnji svet. Istovremeno, pokušala sam da izradim vežbe koje mogu da pomognu pri profesionalnim situacijama i problemima, ali one mogu biti korisne svima u svakodnevnom životu, objasnila je dr Lenke Major.

Dr Žolt Namestovski je rekao da su njihove obuke uvek prilagođeni potrebama date ciljne grupe.

– Obuka je obuhvatila jednostavnije robote koji se mogu koristiti već u vrtićima ili nižim razredima, ali sam se najviše fokusirao na EV3 robote, koji se uglavnom koriste u višim razredima i srednjim školama. Jedan od ciljeva obuke je da se obrazuje nova generacija vođa timova za takmičenje „World Robot Olympiad” kako bi zainteresovani stekli kompetencije da pravilno pripremaju i vode svoje timove. Tokom obuke nastavnici su radili paralelno, a oni koji nisu bili zainteresovani za vođenje tima dobijali su posebne zadatke i komplete. Naš najvažniji cilj je popularizacija tehničkih i prirodnih nauka, kao i da pomognemo ljudima da shvate kako da komuniciraju sa ovim uređajima, odnosno robotima, objasnio je dr Žolt Namestovski.

Magyar ember Magyar Szót érdemel

Nyitókép: Na obuci koju je vodila dr Lenke Major (fotografija Diane Der)