Ove godine se na području Grada Subotice gradi i renovira više saobraćajnica. Više njih se realizuje u mesnim zajednicama na periferiji grada. Pored toga, u pripremi su i planovi, što je preduslov da lokalna samouprava u budućnosti može da aplicira za njihovu realizaciju. O tome je za naš list govorio Imre Kern, zamenik gradonačelnika grada Subotice.
– Pre skoro četiri godine, kada je formiran sadašnji sastav lokalne vlasti, odbornička grupa Saveza vojvođanskih Mađara postavila je tri cilja. S jedne strane očuvanje gradskog jezgra, sa druge razvoj Palića, a sa treće razvoj rubnih naselja i mesnih zajednica na obodu grada. Izgradnja puteva je praktično jedan deo ovog poslednjeg cilja. Ove godine se pripremaju planovi za ulice u ukupno 17 ovih mesnih zajednica, a sa time i počinju građevinski radovi. Od toga se 11 mesnih zajednica uklapa u gore navedenu kategoriju. Ako uključimo dva projekta koja smo završili krajem prošle godine, put koji povezuje Ludaš i Male Pijace, kao i biciklističku stazu koja vodi do industrijskog parka u Malom Bajmoku, možemo reći da je razvoj saobraćajne infrastrukture obuhavata i obuhvataće 19 mesnih zajednica, rekao je zamenik gradonačelnika.
Kako saznajemo, od 150 miliona dinara koje je ove godine obezbedio Fond za kapitalne investicije biće izgrađeni putevi u ukupno šest mesnih zajednica. U Čantaviru će biti asfaltirana ulica Borisa Kidriča, dok će u mesnoj zajednici Železničarsko naselje biti asfaltirana ulica Kun Ernea i dve deonice ulice Jovana Mikića. Pored toga, biće asfaltirana Cvetna ulica u Malom Radanovcu, Školska ulica u Hajdukovu, Ljermontova ulica u Makovoj sedmici, kao i ulica Matka Vukovića u Tavankutu.
– U slučaju uređenja ulica Ljermontova i Jovana Mikića, može se govoriti i o aspektima urbanog razvoja, pošto ove ulice povezuju mesnu zajednicu Makova sedmica sa severnim saobraćajnim prstenom zaobilazeći grad, koji je formiran novim železničkim nadvožnjakom koji povezuje ulice Jovana Mikića i Proletarskih brigada. Ovim ulicama se može nastaviti ka mesnoj zajednici Zorka, kao i do Ribarskog puta, a kroz njega do Bajskog puta. Ovo mnogim ljudima omogućava lakši pristup gradu. Uzimajući u obzir ovaj aspekt, iz gradskog budžeta ćemo proširiti ulicu Proleterskih brigada, sve do ulice Bodrogvari Ferenca. Renoviranje obuhvata renoviranje dve ulice oko Katedrale "Svete Tereze", Jožefa Atile i Nikole Kujundžića, koje čine naš centar grada lepšim, ali možemo pomenuti i renoviranje deonice ulice Kizur Ištvana između ulice Nikole Tesle i Segedinskog puta, rekao je Imre Kern.
Nedavno su završeni planovi za renoviranje ili izgradnju više puteva i ulica.
– Krajem prošle, početkom ove godine, urađeni su planovi za ukupno deset mesnih zajednica. Između ostalog, završen je plan rekonstrukcije Bikovačkog puta. Trudimo se da učinimo sve kako bismo što pre rešili ovaj stari problem, jer se pedeset hiljada tona komunalnog otpada svake godine odvozi kamionima iz Subotice do bikovačke deponije Regionalnog preduzeća za upravljanje otpadom, što ovu deonicu puta čini neupotrebljivom. Mesna zajednica Novo Selo već dugi niz godina nije uključena u naše programe razvoja saobraćajne infrastrukture, ali smo sada planirali izgradnju pet ulica kako bi asfaltiranje moglo da počne sledeće godine. To su ulice čije uređenje građani odavno traže, a koje smo se trudili da mlevenim asfaltom učinimo prohodnim. Gradimo na mnogim mestima i stalno pravimo nove planove da razvoj ne stane. U gradu postoje stotine kilometara neasfaltiranih puteva, a ovaj problem se može rešiti samo ako ojačaju i država i grad, rekao je Imre Kern.
Zamenik gradonačelnika je napomenuo i da će se tokom cele godine renovirati putevi oštećeni tokom izgradnje železnice, poput ulica Jovana Mikića i 51. divizije. U vezi sa ovim poslednjim, javila se i potreba i za proširenjem. Pored toga, renoviranje Čantavirskog puta i puta koji povezuje Žednik sa Đurđinom je postalo isto aktuelno, a lokalna vlast pokušava da obezbedi novac i za to.
Nyitókép: Ulica Jovana Mikića se asfaltira do Celjske ulice / foto snimio Edvard Molnar