Sigurno nema još jedan porez koji se toliko kritikuje kao porez na odvodnjavanje. Građani se nekad žale na ogromne iznose koji im se izreknu za porez, dok u isto vreme podzemne vode čine velike štete na njivama, u naseljima, u saobraćaju, a leti suša uzrokuje probleme. Sve to ukazuje na to da upravljanje vodama, blago rečeno, ne teče bez problema.
Rešenja za prošlu godinu i za prvi kvartal ove godine Vode Vojvodine su već poslali građanima, posle čega su kod ombudsmana u Subotici pristigle brojne žalbe od strane građana. Zbog toga je služba ombudsmana dala izjavu vezano za ovu temu, a Erika Tot Salai, zamenica ombudsmana je dala odgovore na neka naša pitanja.
Kao što smo saznali, građani su se žalili i zbog toga što nisu mogli rešenja preuzeti lično. Prema zakonu, ako poštar odnese na adresu, a primalac nije kod kuće, rešenje može preuzeti i član porodice, međutim, ako ne nađe nikoga, pismo može preuzeti u pošti samo lično na koga je adresirano do 31. maja. Problem je nastao kad su građani saznali da, ako nisu uspeli podići rešenje u određenom roku, isto mogu preuzeti u Novom Sadu u Vodama Vojvodine lično. Prema rečima Tot Salai građani mogu i e-mailom da se jave da nisu dobili rešenje, pomenutom preduzeću. Na e-mail korisnik@vodevojvodine.rs pored imena i prezimena, JMBG broja treba naznačiti adresu na koju mogu poslati rešenje. Ako građanin nema mogućnost da se javi e-mailom, može zatražiti pomoć ombudsmana.
Oni građani koji se nalaze u bolnici ili u staračkom domu mogu ovlastiti nekoga. O tome treba da obaveste Vode Vojvodine.
Kamata se ne obračunava u slučaju ponovnog dostavljanja rešenja, samo u slučaju ako se prekorači rok koji je određen za plaćanje.
Dešavalo se da se građani žale i na to da Vode Vojvodine nisu koristili poslednje podatke iz zemljišnih knjiga prilikom izdavanja rešenja, već staru bazu podataka. Tako se dešavalo da su dobijali rešenja i osobe koje više ne poseduju određenu nepokretnost. U takvim slučajevima građani treba da ulože žalbu na pomenutu e-mail adresu. Prema planu za 2018. godinu, to jest za drugi, treći i četvrti kvartal, rešenja će se izdavati na osnovu podataka iz zemljišnih knjiga.
-Primedbe, žalbe građana prosleđujemo sa naše adrese Vodama Vojvodine, i svaku korekciju mogu predati bez nadoknade. Trudićemo se da posredujemo i pomognemo građanima u slučaju potrebe - rekla je Erika Tot Salai.