Naš novinski članak možete pročitati i na mađarskom jeziku.
Ovom novinskom članku pripada i foto-galerija.
Prva vojvođanska stanica manifestacije „CEDukáció Roadshow” održana je u Subotici, sa fokusom na najnovije trendove u onlajn marketingu i pri menadžmentu timova. Organizatori ovog događaja bili su Srednjoevropska mreža za ekonomski razvoj „CED”, Udruženje mađarskih preduzetnika Vojvodine i Fondacija „Prosperitati”. Domaćin ove manifestacije bila je gradska kuća Subotice.
Na ovom skupu bili su predstavnici oko 200 mađarskih preduzetnika i privrednika iz Vojvodine.
Događaju je prisustvovao i Balint Juhas, predsednik pokrajinske skupštine. Predsednik pokrajinskog parlamenta je izrazio nadu da će se, koristeći ovde stečeno iskustvo, preduzetnici u velikom broju pojaviti i na dvodnevnoj manifestaciji „Connect+Grow” u septembru, u duhu dalje uspešne saradnje i izgradnje odnosa.
– Veoma je važno da je i Srbija na mapi „CED”-a – naglasio je Balint Juhas. – „CED” svojim radom sprovodi značajne aktivnosti u Karpatskom basenu, što savršeno dopunjuje programe ekonomskog razvoja i rad Fondacije „Prosperitati”. Razmenom informacija i sinergijom možemo mnogo više da uradimo za razvoj privrede, dodao je predsednik pokrajinske skupštine.
U svom govoru na otvaranju, Daniel Đivanović, predsednik skupštine grada Subotice, izrazio je zadovoljstvo što je „CEDukáció Roadshow” posetio i Suboticu. On je rekao da kao preduzetnik tačno zna koliko je teško uspeti i koliko je važno steći sveže znanje.
Ištvan Dobo, šef subotičke kancelarije „CED”-a, naveo je da je cilj programa da mađarskim preduzetnicima u Vojvodini pruži savremena znanja u svetu digitalnog marketinga koji se stalno razvija. – Ovaj događaj je takođe pružio priliku za stvaranje direktnih veza između preduzetnika i stručnjaka, dodao je Ištvan Dobo.

Ištvan Dobo (fotografija Edvarda Molnara)
Srednjoevropska mreža za ekonomski razvoj neprofitni d.o.o. „CED” je institucija ministarstva spoljne ekonomije i trgovine Mađarske, koja za Mađarsku sprovodi operativnu implementaciju podsticaja za izvoz i napora za ekonomski razvoj u Srednjoj Evropi. „CED” posluje sa 13 kancelarija u Mađarskoj i ukupno 20 kancelarija u susednim zemljama, Poljskoj i Češkoj. U Srbiji kancelarija se nalazi u Subotici. Ištvan Dobo je rekao da je cilj „CED”-a da koordinira ove kancelarije i omogući uspešan ulazak mađarskih preduzeća iz Karpatskog basena na inostrana tržišta, čime se povećava ekonomska konkurentnost regiona.
Prvi govornik na ovom stručnom događaju bio je Balaž Lacko, stalni stručnjak „CEDukáció” manifestacija, vlasnik „Netmarketing” agencije za oglašavanje u onlajn prostoru, kao i sertifikovani stručnjak za „Google Ads”. Njegova prezentacija pod nazivom „AI-jaj? Avagy AI a marketingben” (AI-joj?, odnosno upotreba AI u marketingu) pružila je sveobuhvatan pregled trenutnih trendova u onlajn marketingu, sa posebnom pažnjom na uticaj veštačke inteligencije na marketing. Takođe se dotakao PPC kampanja, optimizacije pretraživača, korišćenja društvenih medija, kao i marketinga putem e-pošte. Ovaj marketinški stručnjak je rekao da veštačku inteligenciju koristi sve više ljudi jer može da ubrza rad i obavi takozvani „rad drvoseča”, tako da se preduzetnik može fokusirati na druge stvari.
– Poenta je da morate da naučite da koristite različite alate zasnovane na veštačkoj inteligenciji, a onda oni svakako mogu biti korisni i preduzetnicima – rekao je Balaž Lacko. Učesnici su dobili praktične savete o tome kako treba razviti delotvornu marketinšku strategiju u tržišnom okruženju koje se brzo menja.
– Osnova efikasnog marketinga je realno formulisan cilj, objektivna analiza i temeljno poznavanje ciljne publike i tržišnih mogućnosti. Izbor i primena odgovarajućih alata – samo na osnovu njih može jedna marketinška kampanja biti uspešna, naglasio je Balaž Lacko.

Balaž Lacko (fotografija Edvarda Molnara)
U drugom delu programa usledila je panel diskusija pod nazivom „Team management mesterfokon” (Tim menadžment na master nivou). Gost ove diskusije bio je dr Deneš Kemenj, bivši kapiten mađarske muške vaterpolo reprezentacije, koji je doveo svoj tim do tri titule olimpijskog šampiona. Deneš Kemenj je podelio svoja iskustva o ključnim pitanjima vođenja timova i efikasnog upravljanja ljudskim resursima, pokazujući na ličnim primerima principe na osnovu kojih se može postići trajni uspeh u upravljanju jednom zajednicom.

Dr Deneš Kemenj (fotografija Edvarda Molnara)
– Veoma je važno imati odlučnog lidera sa solidnim profesionalnim iskustvom koji služi uspehu pri svakoj odluci koju donese. To se može odnositi i na sport, posebno timske sportove, pa čak i na poslovni život, naveo je dr Deneš Kemenj. Bivši trener mađarske muške vaterpolo reprezentacije dodao je da je veoma važno da ako neko veruje u nešto, ne dozvoli da bilo kakve spoljne okolnosti utiču na njega i da ne donese odluku za koju misli da je najprofesionalnija.
Ova manifestacija uspešno kombinuje transfer poslovnog znanja i umeća menadžmenta, ohrabrujući mađarske preduzetnike u Vojvodini da svoje poslovanje nadograđuju i dalje sa savremenim znanjem i pristupom.
Na ovom događaju je bio zastupljen i „D.o.o. Magyar Szó Lapkiadó Kft.”, u čije ime su bili prisutni direktorka Edvina Erdedi, pomoćnica direktorke zadužena štampariju Angela Vegvari, pomoćnik direktorke zadužen za investicije Tibor Galamboš, kao i asistentkinja direktorke Ema Barna.

Nyitókép: (fotografija Edvarda Molnara)