2025. március 19., szerda

Svuda rupe na putevima

Nadležni stalno krpe rupe na putevima

Naš novinski članak možete pročitati i na mađarskom jeziku.

Ogromne rupe na subotičkim putevima zagorčavaju svakodnevicu vozačima. Neke rupe se ne mogu zaobići, njihova veličina može dostići i do pola metra, pa predstavljaju opasnost za vozače. U okviru rekonstrukcije železničke pruge Beograd–Budimpešta u Subotici su se izvodili radovi brojnih ulaganja u infrastrukturu, a izgrađeno je ili obnovljeno više nadvožnjaka i podvožnjaka. Međutim, radovi su imali značajne nuspojave, pa je zbog pojačanog teretnog saobraćaja oštećen kolovoz u mnogim ulicama. Iako su neke deonice već obnovljene, nekoliko deonica puta je i dalje u zapuštenom stanju. 

Bez da smo obišli sve, pošto smo bili samo na nekoliko lokacija, ali smo otkrili da su udarne rupe problem u više delova grada. Na raskrsnici Balkanske ulice i Ulice Vjekoslava Karasa kolovozna podloga je puna kolovoznih rupa, u obe trake. Tamošnji vozači se žale da rupe na putu mogu da izbegnu samo slalomom između udarnih rupa, što stvara situacije podložne nezgodama. Kišno vreme dodatno pogoršava situaciju, jer voda zaklanja dubinu i veličinu udarnih rupa, pa se vozači vrlo lako mogu neprijatno iznenaditi.

(fotografija Edvarda Molnara)

(fotografija Edvarda Molnara)

Na raskrsnici Ulice Jovana Mikića i Segedinskog puta, pored benzinske pumpe MOL, nalazi se jedna ogromna rupa. Ova rupa dubine 15-20 centimetara se ne može zaobići, jer se nalazi tačno na sredini kolovoza i pokriva čak dve trake. Vozači su izuzetno izrevoltirani i traže od nadležnih da što pre poprave ovu deonicu puta.

Saobraćaj je otežan i ispred železničkog nadvožnjaka u Kosovskoj ulici, pošto početak ulice Bagremove i raskrsnice Kosovske ulice nisu asfaltirali od završetka radova, iako je na podvožnjaku pušten u saobraćaj pre meseci.

(fotografija Edvarda Molnara)

(fotografija Edvarda Molnara)

Sličan problem smo imali i na deonici puta između Tehničke škole „Ivan Sarić” i OTP banke, gde je zbog pojačanog kamionskog saobraćaja znatno oštećen kolovoz, a deonica je prošarana ogromnim udarnim rupama. U toku je izgradnja novog centra za obuku i vežbu ove škole, tako da je zbog izgradnje konstantno veliki obim teretnog saobraćaja, što dodatno otežava situaciju.

U ulici Đure Đakovića, naišli smo i na veliku udarnu rupu ispred zgrade Vojput doo, koja se nalazi tačno na sredini pešačkog prelaza i tako predstavlja prepreku ne samo za vozače već i za pešake. Vozači pokušavaju da izbegnu udarnu rupu, ali jedini način da to urade je da pređu u traku u kontra smeru.

Robert Tot / (fotografija Edvarda Molnara)

Robert Tot / (fotografija Edvarda Molnara)

Robert Tot, član gradskog veća zadužen za oblast komunalnih delatnosti i razvoja, rekao nam je da se kvarovi na putevima kontinuirano otklanjaju i da se radovi odvijaju po prioritetima: prvo se popravljaju ulice opterećene linijama gradskog javnog prevoza, a zatim manje prometne deonice.

– U zimskom periodu sanirano je oko 150 malih i većih udarnih rupa u mesnim zajednicama grada Subotice. Pored toga, radilo se i na većim, povezanim prostorima, kao što su ulice Balkanska i Vjekoslava Karasa, kao i na raskrsnici kod Tehničke škole „Ivan Sarić”, objasnio je član gradskog veća nadležan za komunalne i razvojne poslove. Robert Tot je naglasio da je sanacija udarnih rupa samo privremeno rešenje, a dugoročno je redovno održavanje i renoviranje puteva od suštinskog značaja za bezbedan saobraćaj. Specijalizovana služba javnog preduzeća za održavanje puteva izradiće početkom godine tehničku dokumentaciju neophodnu za izvođenje radove na kolovoznim površinama.

– Asfaltni kolovoz nekoliko ulica je oštećen zbog znatno pojačanog kamionskog saobraćaja usled izgradnje železničke pruge Beograd–Subotica. Iako su neke deonice puta već renovirane, još uvek ima puteva kojima je potrebna sanacija, naglasio je član gradskog veća nadležan za komunalne i razvojne poslove. Spisak ulica koje treba renovirati prosleđen je izvođaču radova kome je poverena izgradnja pruge, naveo je Robert Tot.

Magyar ember Magyar Szót érdemel

Nyitókép: (fotografija Edvarda Molnara)